- 
                    
                        Enhancing Laboratory CommunicationDeveloping a Blended Japanese Language Course for Science and Engineering Students
                     藤平愛美 
                        The 9th National and the 2nd International Conference on Humanities and Social Sciences 2025 "Digitalization Meets Liberal Arts: Transforming Education in Humanities and Social Sciences in the AI Era" 2025年6月27日
                     
                     
- 
                    
                        短期留学生は課題解決型学習(PBL)を通してどのような力を伸ばすのか ―母国および留学先の地域の課題解決に向けて―
                     小森万里, 藤平愛美 
                        第13回国際日本語教育・日本研究シンポジウム 2023年11月19日
                     
                     
- 
                    
                        日本文化科目におけるVRシラバスの活用と評価
                     藤平愛美, 中谷真也, 笹川史絵, ヴルボウスキー マテイ 
                        10th International Conference on Computer Assisted Systems for Teaching and Learning Japanese 2023 (CASTEL/J 2023) 2023年8月10日
                     
                     
- 
                    
                        理系研究室文化を学ぶ 日本語VOD教材の評価と改善
                     藤平 愛美, 中谷 真也, デンスパー・スワッタナー, カンジャマーポンクン・サティダー, 加藤 均 
                        筑波大学オンラインシンポジウム 第6回「未来志向の日本語教育」 2023年2月15日
                     
                     
- 
                    
                        パネルディスカッション「コロナ後のオンライン授業を考える」「ハイブリッド授業対応教室の構築とTAの育成」
                     藤平 愛美 
                        政策情報大会第18回研究大会 2022年11月26日
                     
                     
- 
                    
                        ポストコロナ時代を見据えた日本語・日本文化教育の多角化戦略
                     加藤均, 藤平愛美 
                        筑波大学オンラインシンポジウム第5回「未来志向の日本語教育」 2022年8月4日
                     
                     
- 
                    
                        Environment Management in and around the New MINOH Campus, Osaka University
                     Manami FUJIHIRA 
                        The Environmental in the Modern Japanese Society 2021年9月8日
                     
                     
- 
                    
                        理系研究室における人間関係構築を目指したVOD日本語学習教材の開発と試行
                     藤平愛美 
                        筑波大学オンラインシンポジウム 第3回「未来志向の日本語教育」 2021年8月6日
                     
                     
- 
                    
                        留学生対象のハイブリッド型授業実施で生じた問題とその解決
                     笹川史絵, 藤平愛美 
                        第9回大阪大学日本語・日本文化国際フォーラム 2021年2月23日
                     
                     
- 
                    
                        理系研究室における人間関係構築を目指した初級日本語VOD 教材の開発
                     藤平愛美, 三原千佳, 笹川史絵 
                        第9回大阪大学日本語・日本文化国際フォーラム 2021年2月23日
                     
                     
- 
                    
                        カリキュラム連結型日本語プログラムにおける現地教育の有効性
                     藤平愛美, カンジャマーポンクン・サティダー 
                        第9回大阪大学日本語・日本文化国際フォーラム 2021年2月23日
                     
                     
- 
                    
                        Survival Japanese in the Laboratory-based Education and Brief Introduction of Osaka University On-demand Japanese Course
                     藤平愛美 
                        Special Online Seminar 2021年2月17日
                     
                     
- 
                    
                        留学生を対象とした日本語・日本文化教育におけるハイブリッド教室の構築
                     藤平愛美 
                        国際シンポジウム『日本研究の新展開:グローバル化時代の研究・教育を見据えて』 2020年12月19日
                     
                     
- 
                    
                        Distance Learning of Japanese Culture: How to Create a Blended Classroom
                     藤平愛美 
                        International Seminar on Japanese Studies in SAARC Countries “Japanese Studies in India and South Asia: Towards a New Horizon” 2019年12月10日
                     
                     
- 
                    
                        教育実習生に対する日本語授業の遠隔実況配信
                     藤平愛美, 加藤均 
                        日本語教育・教材開発・実践教育研修共同利用拠点事業シンポジウム 2019年9月20日
                     
                     
- 
                    
                        Conducting a Japanese language and culture program for Thai students in English: on the hows and whys of mother tongue language support
                     藤平愛美, リサ・ベーケー 
                        Japan in the World, the Wold in Japan: A Methodological Approach 4th International Conference 2019年9月16日
                     
                     
- 
                    
                        Learner-learner Interactive Distance Education through a TV Conference System: Attempt to Connect Two Classrooms of Different Universities
                     藤平愛美 
                        The 4th RSU International Research Conference on Science and Technology, Social Science, and Humanities 2019 2019年4月26日
                     
                     
- 
                    
                        教室と教室をつなぐデバイス ―遠隔授業の取り組みにおける発展と変容―
                     藤平愛美 
                        The 3rd Collaborative Research on a Topic from Applied Linguistics and Japanese Language Education 2019年3月21日
                     
                     
- 
                    
                        日本語の挨拶表現の述語性について―「ありがとう」は感動詞か―
                     藤平愛美 
                        第12回国際日本語教育・日本研究シンポジウム 2018年12月9日
                     
                     
- 
                    
                        Development of Japanese Language Teacher Training Program: Attempt to Benefit Both Trainees and Learners
                     藤平愛美 
                        The 6th JSA ASEAN Conference "Global Dynamic Impacts to Japan ASEAN Relationship" 2018年12月7日
                     
                     
- 
                    
                        日本文化科目の遠隔配信における授業形態と接続方法の連関性
                     藤平愛美 
                        第3回国際シンポジウム「グローバル化時代における日本語教育と日本研究」 2018年10月17日
                     
                     
- 
                    
                        日本語教育実習における授業観察の効果的な指導方法―複数大学の教員の連携による指導の試み―
                     宮谷敦美, 今西利之, 藤平愛美 
                        日本語日本文化教育研究会第33回研究発表会 2018年10月6日
                     
                     
- 
                    
                        教育実習の授業見学に代わる配信授業視聴システムの構築の試み
                     藤平愛美 
                        タイ国日本研究国際シンポジウム2018 2018年8月25日
                     
                     
- 
                    
                        人的・物的リソースを活用した大学間連携ネットワークの形成―教育関係共同利用拠点のさらなる活用に向けて―
                     工藤嘉名子, 伊藤英明, 藤平愛美, 藤村知子 
                        2018年度日本語教育学会春季大会 2018年5月26日
                     
                     
- 
                    
                        Combining Team Teaching and Class Teaching: Case Study of a Course on Intercultural Understanding for Exchange Students
                     藤平愛美, リサ・ベーケー 
                        Japan in the World, the World in Japan: A Methodological Approach 3rd International Conference 2018年3月3日
                     
                     
- 
                    
                        Using Facebook as an Educational Tool for Teacher Trainees in Japanese: From the Training Institution’s Viewpoint
                     藤平愛美 
                        13th International Conference on Humanities and Social Sciences (IC-HUSO) 2017 2017年11月2日
                     
                     
- 
                    
                        On Constructing Models of Japanese Teaching Training Programmes: Cooperation among Universities
                     藤平愛美 
                        5th International Conference of Japanese Studies "Japan Premodern, Modern, Contemporary: A Return Trip from the East to the West. Learning in, about and from Japan" 2017年9月6日
                     
                     
- 
                    
                        Syntactic Research on "Greeting Expressions" in Japanese Written Corpus
                     藤平愛美 
                        EAJS 2017: 15th International Conference of the European Association for Japanese Studies 2017年8月31日
                     
                     
- 
                    
                        挨拶表現における助詞ヲの有無―『お茶ありがとう』か『お茶をありがとう』か―
                     藤平愛美 
                        第11回国際日本語教育・日本研究シンポジウム 2016年11月20日