学歴 3
-
京都ノートルダム女子大学 大学院人間文化研究科 応用英語専攻修士課
2003年4月 ~ 2005年9月
-
カレル大学 哲学部、東洋文化研究所 日本学科
1990年9月 ~ 1994年3月
-
早稲田大学 大学院文学研究科 人文科学専攻英文学コース
2017年4月 ~
京都ノートルダム女子大学 大学院人間文化研究科 応用英語専攻修士課
2003年4月 ~ 2005年9月
カレル大学 哲学部、東洋文化研究所 日本学科
1990年9月 ~ 1994年3月
早稲田大学 大学院文学研究科 人文科学専攻英文学コース
2017年4月 ~
IAPLL
JALT
JACET
人文・社会 / 外国語教育 /
人文・社会 / 教育心理学 /
Enhancing Critical Thinking About Real-World Challenges: Insights From a Project-Based EFL Course on Healthy Ageing
Záborská Schack Dorota
Departmental Bulletin, Graduate School of Language and Culture, The University of Osaka Vol. 2025 p. 26-34 2025年5月 研究論文(大学,研究機関等紀要)
Know Thyself: A Practical Report on Raising Psychological Literacy in the Content-Based EFL Classes
Záborská Schack Dorota
Departmental Bulletin, Graduate School of Language and Culture, Osaka University Vol. 2023 p. 14-22 2024年5月31日 研究論文(大学,研究機関等紀要)
Migrant and third-age language learners telling stories
Singleton David, Zaborska Dorota
Strani Jezici 2023年 研究論文(学術雑誌)
応用言語学における理論と実践 : 研究と教育を通して
Vol. 2021 p. 40-50 2022年3月31日
応用言語学における理論と実践 : 研究と教育を通して
言語文化共同研究プロジェクト Vol. 2020 p. 43-52 2021年5月31日
Adults learning additional languages in their later years
David Singleton, Dorota Záborská
Journal of Multilingual Theories and Practices Vol. 1 No. 1 p. 112-124 2020年10月15日 研究論文(学術雑誌)
出版者・発行元:Equinox PublishingBook Review: Contemporary Language Motivation Theory – 60 Years Since Gardner and Lambert (1959) by Ali H. Al-Hoorie and Peter D. MacIntyre
Dorota Záborská
JOURNAL FOR THE PSYCHOLOGY OF LANGUAGE LEARNING Vol. 2 No. 2 p. 118-123 2020年
Exploring Third-Age Foreign Language Learning from the Well-being Perspective: Work in Progress
Dorota Matsumoto
Studies in Self-Access Learning Journal p. 111-116 2019年3月1日 研究論文(学術雑誌)
出版者・発行元:Kanda University of International StudiesDeaf Learners and English as a Foreign Language
2005年9月 学位論文(修士)
Comparison of the Standard Japanese and Osaka Dialect
1993年 学位論文(その他)
‘I see you, I hear you, I cheer for you!’: How to overcome speaking-related anxiety through dialogue skits with positive communication in mind. In N. Curry & K. Maher (Ed.). Psychology-Based Activities for Supporting Anxious Language Learners: Creating Calm and Confident Foreign Language Speakers (pp. 177–186). London,: Bloomsbury Academic.
Záborská Dorota
Bloomsbury Publishing plc 2024年1月29日
ISBN: 9781350352803
ナボコフ訳注『エヴゲーニイ・オネーギン
学術書
Fostering Self-Knowledge in EFL Classroom Through Personal Statement
Záborská Schack Dorota
The 63rd JACET International Convention (Nagoya 2024) 2024年8月29日
How to Overcome Speaking-Related Anxiety Through Dialogue Skits with Positive Communication in Mind
Záborská Dorota
The 2023 Positive Communication Network Inaugural Conference 2023年3月17日
Language Learners Telling Stories
Singleton David, Záborská Dorota
The 12th International Conference on Third Language Acquisition and Multilingualism 2022年9月16日
Communication Savoring in EFL Classes - A Retrospective Qualitative Analysis
2022年
Using CLIL Approaches in General English Classes - How It Works Online and Offline
2021年
CLIL Approach in Online General English Reading and Writing Courses: A Retrospective Qualitative Analysis of Students' Learning Experiences
2021年
Thirdage Language Learners - Different Stories, Shared Values
2021年
Learning Foreign Languages in the Third Age: The Wellbeing Perspective
2021年
Thirdagers Savouring Foreign Language Learning
2020年
Exploring foreign language learning through narrative approach
2019年
Learning Foreign Languages in the Third Age: Learners’ Beliefs and Strategies
早稲田大学英文学会第59回研究発表会 2019年
Well-being and learning a foreign language in the third age
2019年
I faced it all and I stood tall and did it my way – a case study of three third[1]age language learners and their learning strategies
2019年
The Magic of English in Our Lives: Listening to the Stories of Five Third-age Lifelong Foreign Language Learners in Japan
2019年
Well-being and learning a foreign language in the third age
2019年
Becoming & Being A (Language) Teacher in Japan
2019年
Work-in-progress presentation: Exploring third-age foreign language learning from a well-being perspective
2018年
The Joys of Learning Foreign Languages in the Third Age
早稲田大学英文学会・ 英語英文学会 2018年度合同大会 2018年
Third Age Learners of Foreign Languages Sharing Their Stories
Dorota Matsumoto
Language Education & Narrative International Symposium 2018年
Enhancing Critical Thinking About Real-World Challenges : Insights From a Project-Based EFL Course on Healthy Ageing
ザーボルスカー シャック ドロタ
言語文化共同研究プロジェクト Vol. 2024 p. 26-35 2025年5月31日
Know Thyself : A Practical Report on Raising Psychological Literacy in the Content-Based EFL Classes
ザーボルスカー シャック ドロタ
言語文化共同研究プロジェクト Vol. 2023 p. 14-22 2024年5月31日
Learning from Positive Psychology : Soft-CLIL Approach in Communicative English Class
ザーボルスカー ドロタ
言語文化共同研究プロジェクト Vol. 2021 p. 40-50 2022年3月31日
A Book as a Textbook : Unintentional Soft-CLIL? What and How It Works
ザーボルスカー ドロタ
言語文化共同研究プロジェクト Vol. 2020 p. 43-52 2021年5月31日