顔写真

顔写真

LEE SHZH-CHEN NANCY
LEE SHZH-CHEN NANCY
LEE SHZH-CHEN NANCY
LEE SHZH-CHEN NANCY
人文学研究科 言語文化学専攻,准教授

keyword CAF,speaking proficiency development,language learning and teaching,English education,SLA

経歴 5

  1. 2019年4月 ~ 継続中
    大阪大学 大学院人文学研究科 准教授

  2. 2014年4月 ~ 2016年3月
    Osaka University Graduate School of Language and Culture Special appointed lecturer

  3. 2009年10月 ~ 2014年3月
    Kyoto University Institute for Liberal Arts and Sciences Special appointed lecturer

  4. 2008年4月 ~ 2009年9月
    University of Tokyo College of Arts and Sciences Project associate professor

  5. 2007年4月 ~ 2008年3月
    Aichi University Toyohashi campus Lecturer

学歴 3

  1. Temple University Japan Campus Applied Linguistics

    2012年9月 ~ 2019年12月

  2. Kyoto University Graduate School of Human and Environmental Studies Foreign Language Education

    2004年4月 ~ 2006年3月

  3. Queensland University of Technology Education Primary

    1998年2月 ~ 2002年9月

所属学会 2

  1. 大学英語教育学会

  2. Japan Association for Language Teaching

研究内容・専門分野 1

  1. 人文・社会 / 外国語教育 / Speaking development

論文 8

  1. Validating survey instruments for measuring L3 learning attitudes

    Nancy Shzh-chen Lee

    The PanSig 2021 Journal p. 267-278 2022年6月 研究論文(学術雑誌)

  2. Conceptualizing and measuring EFL speaking communicative adequacy for Japanese university students

    RELC conference proceedings p. 246-261 2022年

  3. Conceptualizing online second language teacher self-efficacy

    言語文化共同プロジェクト 2021 応用言語学における理論と実践 – 研究と教育を通して。大阪大学言語文化研究科 p. 10-18 2022年 研究論文(その他学術会議資料等)

  4. The Effects of Explicit Form-Focused Instruction on English Speaking Self-Efficacy

    Shzh-chen Nancy Lee

    OnCUE Journal 2021年11月 研究論文(学術雑誌)

  5. Analyzing Japanese University English Teachers’ Self-Efficacy to Teach Online

    Nancy Shzh-chen Lee, Chie Ogawa

    JALT Postconference Publication - Issue 2020.1; August 2021 Vol. 2020 No. 1 p. 81-81 2021年8月1日 研究論文(学術雑誌)

    出版者・発行元:The Japan Association for Language Teaching (JALT)
  6. Online Teaching Self-Efficacy – How English Teachers Feel During the Covid-19 Pandemic

    Nancy Shzh-chen Lee, Chie Ogawa

    Vol. 3 No. 1 p. 1-17 2021年3月 研究論文(学術雑誌)

  7. The effects of explicit form-focused instruction on L2 oral proficiency development

    Lee Shzh-chen Nancy

    2019年12月 学位論文(博士)

  8. Effects of different inputs on the oral fluency development of Japanese university students

    リー シーチェン ナンシー

    ALAK International Conference Proceedings p. 209-213 2013年

MISC 2

  1. Effects of Explicit Teaching on the Speaking Proficiency Development of Japanese University Students(Fostering English Communicative Competence for Peace and Friendship) :

    Lee Shzh-chen Nancy

    JACET全国大会要綱 Vol. 53 p. 81-81 2014年

    出版者・発行元:大学英語教育学会
  2. M143 Shall We Teach Reading or Writing? False Choice in Teaching Academic Communication(CHALLENGES FOR TERTIARY ENGLISH EDUCATION-JACET's Role in the next Fifty Years) :

    Lee N. S.

    JACET全国大会要綱 Vol. 50 p. 146-147 2011年

    出版者・発行元:大学英語教育学会

講演・口頭発表等 16

  1. Effects of weekly grammar instruction on EFL speaking development over time

    AsiaTESOL 2023年7月

  2. Effects of receiving weekly peer feedback on L2 speaking development

    KOTESOL 2023年4月

  3. Effects of Grammar Instruction on Different L2 proficiency Level Speakers

    全国語学教育学会 2022年11月13日

  4. Effects of weekly explicit grammar instruction on L2 speaking development

    Nancy Shzh-chen Lee

    Pansig 2022年7月10日

  5. Conceptualizing and measuring EFL speaking communicative adequacy for Japanese

    Nancy Shzh-chen Lee, Chie Ogawa

    56th RELC International Conference- Equitable and inclusive Language Education: New Paradigms, Pathways, and Possibilities 2022年3月15日

  6. Conceptualizing and measuring EFL speaking communicative adequacy for Japanese university students

    56th RELC International Conference- Equitable and inclusive Language Education: New Paradigms, Pathways, and Possibilities 2022年3月

  7. Effects of Form-Focused Instruction on;Speaking Development

    Shzh-chen Nancy Lee

    47th Annual International Conference on Language Teaching and Learning & Educational Materials Exhibition 2021年11月14日

  8. Validating survey instruments for measuring Japanese learners’ attitudes toward learning second and third language

    Shzh-chen Nancy Lee

    Pansig Conference 2021年5月16日

  9. Starting and finishing a PhD dissertation in applied linguistics: Looking at the effects of explicit form-focused instruction on L2 speaking development

    Nancy Shzh-chen Lee

    Nagoya JALT 2021年4月25日

  10. Dismantling white privilege in Japan: By one Asian female English teacher

    Shzh-chen Nancy Lee

    Living on the Edge Japan 2021: Stories that connect us 2021年4月25日

  11. How can teachers better self-manage themselves when teaching online?

    Chie Ogawa, Shzh-chen Nancy Lee

    Pandemic Practice Colloquium 2021年4月18日

  12. Online English teaching self-efficacy

    Japan Association for Language Teaching Conference 2020年11月22日

  13. Survey analysis of teachers' self-efficacy for teaching English online

    2020年度JACET関西支部大会 2020年11月14日

  14. The effects of form-focused instruction on English speaking proficiency development – examining learner speaking self-efficacy

    JALT CUE Conference 2020年9月12日

  15. Analyzing teachers’ perceptions for teaching English online

    2020 JACET中部支部第35回大会 2020年9月12日

  16. Developing grammatical accuracy in communicative context through form-focused instruction

    Temple Colloquium 2020年2月9日

機関リポジトリ 6

大阪大学の学術機関リポジトリ(OUKA)に掲載されているコンテンツ
  1. A Collaborative Journey : Practical Report on a Joint Research Project with Graduate Students

    リー シーチェン ナンシー

    言語文化共同研究プロジェクト Vol. 2024 p. 9-16 2025年5月31日

  2. Form-focused Instruction in Task-Based Language Teaching

    リー シーチェン ナンシー

    言語文化共同研究プロジェクト Vol. 2023 p. 6-13 2024年5月31日

  3. Effects of form-focused instruction on EFL speaking development–Changes in syntactic accuracy over time

    リー シーチェン ナンシー

    言語文化共同研究プロジェクト Vol. 2022 p. 8-15 2023年5月31日

  4. Conceptualizing online second language teacher self-efficacy

    リー シーチェン ナンシー

    言語文化共同研究プロジェクト Vol. 2021 p. 10-18 2022年3月31日

  5. Conceptualizing and measuring second language speaking proficiency

    Lee Shzh-chen Nancy

    言語文化共同研究プロジェクト Vol. 2020 p. 11-20 2021年5月31日

  6. My personal experience with using the CALL classroom

    Lee Shzh-Chen Nancy

    サイバーメディア・フォーラム Vol. 16 p. 38-39 2015年10月