顔写真

PHOTO

KANJAMAPORNKUL SATHIDA
KANJAMAPORNKUL SATHIDA
KANJAMAPORNKUL SATHIDA
KANJAMAPORNKUL SATHIDA
Institute for International Initiatives Center for Overseas Operations, Specially Appointed Assistant Professor (Full Time)

keyword Higher Education,Japanese Linguistics,International Education,Applied Japanese Linguistics,Japanese Language Education,Japanese Pragmatics,Conversational Analysis

Education 6

  1. Osaka University Graduate School of Language and Culture Studies in Japanese Language and Culture

    2018/04 - 2021/03

  2. Osaka University Graduate School of Language and Culture Studies in Japanese Language and Culture

    2016/04 - 2018/03

  3. Osaka University Graduate School of Language and Culture Studies in Japanese Language and Culture

    2015/04 - 2016/03

  4. Assumption University of Thailand Faculty of Arts Business Japanese

    2011/05 - 2014/12

  5. Sarasas Ektra

    - 2011/03

  6. Josuikan High School

    2008/04 - 2009/03

Research Areas 3

  1. Humanities & social sciences / Tertiary education /

  2. Humanities & social sciences / Japanese language education /

  3. Humanities & social sciences / Japanese linguistics / Japanese Pragmatics, Conversation Analysis

Papers 13

  1. Establishment of the Osaka-Mahidol International Office

    Kiyoshi Fujita, Sathida Kanjamapornkul, Mayu Akinaga

    Manufacturing & technology Vol. 77 No. 1 p. 117-119 2025/01 Part of collection (book)

  2. 連結型短期留学プログラムにおける渡日前教育の可能性

    藤平愛美

    大阪大学日本語日本文化教育センター授業研究 No. 19 p. 9-26 2021/03 Research paper (bulletin of university, research institution)

  3. [Doctoral Thesis] Communication Effects of Repetition in Conversation

    2020/12 Doctoral thesis

  4. 引用形式「と」の性質から見た繰り返し表現の機能ー繰り返し表現による「感情的機能」を中心にー

    社会言語科学会 第44回大会発表論文集 p. 250-253 2020/03 Research paper (conference, symposium, etc.)

  5. 繰り返し表現が表明する発話者の態度ー「肯定的態度」と「中立的態度」から「否定的態度」へー

    日本語用論学会 第22回大会発表論文集 No. 15 p. 199-202 2019/11 Research paper (conference, symposium, etc.)

  6. 口頭表現における繰り返し表現の感情的機能ー引用形式「って」の概念を通じてー

    第11回 日本語/日本語教育研究会発表予稿集 2019/09 Research paper (conference, symposium, etc.)

  7. 感情の表出の観点から見た繰り返し表現の機能ー発話者による「意外感」を中心にー

    タイ国日本研究国際シンポジウ, 論文集, チュラーロンコン大学文学部東アジア言語学

    p. 246-250 2019/03 Research paper (conference, symposium, etc.)

  8. Repetition and the Speaker's Attitudes in Japanese Conversation : Focusing on the Speaker's Negative Attitudes due to Unexpectedness

    No. 13 p. 195-211 2019/03 Research paper (bulletin of university, research institution)

  9. Functions of Repetition as the Speaker's Emotional Expression in Japanese Conversation : Based on the Japanese Television Drama Scenario

    JSN Journal Special Edition, Japanese Association of Thailand Vol. 8 No. 3 p. 145-158 2018/12 Research paper (scientific journal)

  10. [Master's Thesis] FUNCTIONS OF REPETITION IN JAPANESE CONVERSATION : Focusing on the Speaker's Emotional Expression

    2018/01 Master’s thesis

  11. 会話における繰り返し表現ー「驚きの表示」と「抵抗感」との関係を中心にー

    2017年第11回 OPI国際シンポジウム 台湾大会 p. 387-394 2017/08 Research paper (conference, symposium, etc.)

  12. 補助動詞「〜ていく」の空間的用法と時間的用法

    ベーケー・リサ

    阪大日本語教育学研究 特集 補助動詞 No. 8 p. 15-26 2017/03 Research paper (bulletin of university, research institution)

  13. ジャナイカの典型的機能と周辺的機能

    植田志穂, ドゥウイ・プスピトサリ, トゥ・トゥ・ヌェ・エー, ラヒムバエヴァ・ナジム

    複数の体系から見た日本語研究ワークショップ報告論集 No. 1 p. 13-26 2017/03 Research paper (bulletin of university, research institution)

Publications 2

  1. Japanese for Daily Life for OU Science Laboratories 1

    Fujihira Manami, Mihara Chika, Sasagawa Fumie, Sathida Kanjamapornkul

    2024/03/31

  2. Survival Japanese for Laboratory-based Education 1

    Fujihira Manami, Mihara Chika, Sasagawa Fumie, Sathida Kanajmapornkul

    2023/03/31

Presentations 12

  1. Language Essentials for Lab and Daily Life Integration: Developing a Needs-Based Survival Japanese Curriculum for ASEAN Beginners

    Sathida Kanjamapornkul

    The Southeast Asian Conference on Education (SEACE2025, Kuala Lumpur Convention Center) 2025/02/24

  2. เปรียบเทียบหน้าที่การกล่าวซ้ําระหว่างภาษาญี่ปุ่นกับภาษาไทย: กรณีศึกษาจากตัวอย่างบทสนทนาสมมุติ

    สาธิดา กาญจมาภรณ์กุล

    การประชุมวิชาการระดับชาติญี่ปุ่นศึกษาในประเทศไทย ครั้งที่ 18 2024/11/07

  3. Exploring Interdisciplinary Collaboration: A Case Study of Partnership between a Japanese National University and its ASEAN Campus

    Xixi Zhang, Sathida Kanjamapornkul

    The 2024 10th Higher Education Research Association (HERA) International Conference: From Competition to Collaboration in Higher Education 2024/06/06

  4. Soliloquy in the Theory of Linguistics: Focusing on Soliloquy in Japanese from the Viewpoint of Fictional Conversation and Natural Conversation

    KANJAMAPORNKUL Sathida

    The 13th International Symposium on Japanese Language Education and Japanese Studies ―Embracing Diversities, Igniting Potentials― 2023/11/18

  5. 理系研究室文化を学ぶ日本語VOD教材の評価と改善

    藤平愛美, 中谷真也, デンスパー スワッタナー, カンジャマーポンクン サティダー, 加藤均

    筑波大学オンラインシンポジウム 第6回「未来志向の日本語教育」 2023/02/15

  6. 引用形式「と」の性質から見た繰り返し表現の機能 ー繰り返し表現による「感情的機能」を中心 にー

    KANJAMAPORNKUL Sathida

    2020/03/06

  7. 繰り返し表現が表明する発話者の態度ー「肯定的態度」と「中立的態度」から「否定的 態度」へー

    KANJAMAPORNKUL Sathida

    2019/11/23

  8. 【優秀ポスター発表賞 受賞】口頭表現における繰り返し表現の感情的機能ー引用形式「って」の概念を通じてー

    第11回 日本語/日本語教育研究会(東京・学習院 大学) 2019/09/28

  9. Functions of Repetition in Japanese Conversation : Focusing on the Speaker’s Negative Attitudes

    The 12th International Symposium on Japanese Language Education and Japanese Studies (The Hong Kong Polytechnic University, Hong Kong SAR) 2018/12/09

  10. การย้อนคําในบทสนทนาภาษาญี่ปุ่นกับการแสดงความรู้สึกของผู้พูด : กรณีศึกษาจากบทสนทนาในละครโทรทัศน์ญี่ปุ่น

    การประชุมวิชาการระดับชาติญี่ปุ่นศึกษาในประเทศไทย ครั้งที่ 12 2018/11/29

  11. 感情の表出の観点から見た繰り返し表現の機能ー発話者による「意外感」を中心にー

    タイ国日本研究国際シンポジウム2018(タイ・チュラーロンコーン大学) 2018/08/25

  12. 会話における繰り返し表現ー「驚きの表示」と「抵抗感」との関係を中心にー

    第11回 OPI 国際シンポジウム 台湾大会(台湾・淡江大學) 2017/08/05

Institutional Repository 2

Content Published in the University of Osaka Institutional Repository (OUKA)
  1. The Effectiveness of Prior-education in the Joint Short-term Exchange Program

    Fujihira Manami, Kanjamapornkul Sathid

    大阪大学日本語日本文化教育センター授業研究 Vol. 19 p. 9-26 2021/03/31

  2. 繰り返しにおけるコミュニケーション効果

    Kanjamapornkul Sathida