顔写真

PHOTO

Torii Rena
鳥居 玲奈
Torii Rena
鳥居 玲奈
Graduate School of Humanities Division of Foreign Studies, Associate Professor

Research History 3

  1. 2018/10/01 - Present
    Osaka University Graduate School of Language and Culture Studies in Language and Society Associate Professor

  2. 2016/04/01 - 2018/09/30
    Osaka University Graduate School of Language and Culture Studies in Language and Society Associate Professor

  3. 2014/04/01 - 2016/03/31
    Osaka University Graduate School of Language and Culture Studies in Language and Society Assistant Professor

Papers 18

  1. The Formation of the Brazilian Language and Culture – the Role of immigrants

    Rena Torii, Rogério Akiti Dezem

    FRONTIER OF FOREIGN LANGUAGE EDUCATION No. 7 p. 79-89 2024/03 Research paper (bulletin of university, research institution)

  2. 現代ブラジルポルトガル語における主語の明示について−ヨーロッパポルトガル語との比較から−

    鳥居玲奈

    ブラジル研究 No. 19 p. 21-31 2023/03 Research paper (bulletin of university, research institution)

  3. FRONTIER OF FOREIGN LANGUAGE EDUCATION

    Rena Torii, Etsuko Hirata, Rogério Akiti Dezem

    No. 5 p. 145-157 2022/03 Research paper (bulletin of university, research institution)

  4. ブラジル植民地時代における言語接触―トゥピ語にまつわる用語の整理―

    鳥居玲奈

    ブラジル研究 No. 17 p. 1-12 2021/03 Research paper (scientific journal)

  5. Lorenzo Vitral, Gramática inteligente do português do Brasil, Contexto, 2017

    鳥居玲奈

    ブラジル研究 No. 16 p. 37-45 2020/03 Research paper (scientific journal)

  6. 日本人学生の卒業論文に関する覚書

    Rogério Akiti Dezem, Rena Torii

    FRONTIER OF FOREIGN LANGUAGE EDUCATION No. 2 p. 241-247 2019/03 Research paper (bulletin of university, research institution)

  7. 『ポルトガル語教育と社会言語学』第1章試訳

    鳥居玲奈

    ブラジル研究 No. 15 p. 29-39 2019/03 Research paper (scientific journal)

  8. 現代ブラジルポルトガル語における主語の明示に関する一考察

    鳥居玲奈

    ブラジル研究 No. 14 p. 41-50 2018/03 Research paper (scientific journal)

  9. ブラジルポルトガル語における名詞句内の数の一致

    鳥居玲奈

    EX ORIENTE No. 25 p. 1-21 2018/03 Research paper (scientific journal)

  10. ポルトガル語の縮小辞-inhoと-zinho ─教育的観点からの考察─

    鳥居玲奈

    日本ポルトガル・ブラジル学会年報 Anais No. XLVII p. 1-12 2018/03 Research paper (scientific journal)

  11. 書評: Como os brasileiros falam

    鳥居玲奈

    天理大学言語教育研究センターニューズレター『Clear Sky』 No. 15 2017/03

  12. ポルトガル語の縮小辞-zinhoの生産性

    鳥居玲奈

    ブラジル研究 No. 13 p. 23-31 2017/03 Research paper (scientific journal)

    Publisher: 大阪外国語大学ブラジル研究会
  13. ブラジル・ポルトガル語の往来発着動詞の支配

    鳥居玲奈

    ブラジル研究 No. 11 p. 57-78 2015/03 Research paper (scientific journal)

    Publisher: 大阪外国語大学ブラジル研究会
  14. 現代ブラジルの言語状況 ─形態・統語論的バリエーションを中心に─

    鳥居玲奈

    天理大学アメリカス学会ニューズレター No. 71 2014/11

  15. ポルトガル語の縮小接尾辞 ─サンパウロ市教養層における-inhoと-zinhoの分布─

    鳥居玲奈

    ブラジル研究 No. 7 p. 55-72 2011/03 Research paper (scientific journal)

    Publisher: 大阪外国語大学ブラジル研究会
  16. ポルトガル語における外来名詞の複数標識

    鳥居玲奈

    ブラジル研究 No. 6 p. 33-50 2010/03 Research paper (scientific journal)

    Publisher: 大阪外国語大学ブラジル研究会
  17. ポルトガル語における外来語の文法性

    鳥居玲奈

    日本ポルトガル・ブラジル学会年報 Anais No. XXXIX p. 37-51 2010/03 Research paper (scientific journal)

  18. ポルトガル語におけるフランス語と英語起源の外来語

    鳥居玲奈

    ブラジル研究 No. 5 p. 67-85 2009/03 Research paper (scientific journal)

    Publisher: 大阪外国語大学ブラジル研究会

Publications 3

  1. Vozes de Cantanhez

    Joana Roque de Pinho, Rena Torii

    Department of Luso-Brazilian Studies, Studies in Language and Society, Graduate School of Language and Culture, Osaka University 2017/03 Other

    ISBN: 9789892074030

  2. 『ポルトガル語』

    平田惠津子, 鳥居玲奈, ロジェリオ・アキチ・デゼン

    大阪大学出版会 2016/03 Textbook, survey, introduction

    ISBN: 9784872593358

  3. 『プログレッシブ ポルトガル語辞典』

    市之瀬敦他

    小学館 2015/11 Dictionary, encyclopedia

    ISBN: 9784095102818

Presentations 2

  1. 現代ブラジルポルトガル語における主語の明示について─ヨーロッパポルトガル語との比較から─

    鳥居玲奈

    日本ポルトガル・ブラジル学会(AJELB)関西部会 (於 京都外国語大学) 2018/03/24

  2. ポルトガル語文法用語−葡・和/和・葡文法用語グロッサリーの利用

    彌永史郎, 上田寿美, 塚田智恵, 村松英理子, 鳥居玲奈

    日本ポルトガル・ブラジル学会(AJELB) (於 天理大学) 2012/10/20

Institutional Repository 1

Content Published in the University of Osaka Institutional Repository (OUKA)
  1. 日本人学生の卒業論文に関する覚書

    Akiti Dezem Rogério, Torii Rena

    FRONTIER OF FOREIGN LANGUAGE EDUCATION Vol. 2 p. 241-247 2019/03/29