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Igarashi Mirai
五十嵐 未来
Igarashi Mirai
五十嵐 未来
Graduate School of Economics Business and Management, Associate Professor (Lecturer)
m-igarashi econ.osaka-u.ac.jp

Research History 4

  1. 2023/04 - Present
    Osaka University Graduate School of Economics Course of Business and Management Lecturer

  2. 2021/04 - 2023/03
    University of Tsukuba Faculty of Business Sciences JSPS Research Fellow (PD)

  3. 2018/04 - 2021/03
    Tohoku University

  4. 2019/08 - 2020/01
    University of Maryland Robert H. Smith School of Business

Education 3

  1. Tohoku University Graduate School of Economics and Management

    2018/04 - 2021/03

  2. Tohoku University Graduate School of Economics and Management

    2016/04 - 2018/03

  3. Tohoku University Faculty of Economics

    2012/04 - 2016/03

Professional Memberships 2

  1. 日本統計学会

  2. 日本マーケティングサイエンス学会

Research Areas 2

  1. Humanities & social sciences / Commerce /

  2. Informatics / Statistical science /

Awards 4

  1. 総長賞

    五十嵐未来 東北大学 2021/03

  2. 優秀論文賞

    五十嵐未来, 照井伸彦 東北大学経済学部経和会 2021/03

  3. 審査員特別賞

    五十嵐未来, 照井伸彦 日本マーケティングサイエンス学会 2018/12

  4. 優秀賞

    五十嵐未来, 李銀星, 石垣司, 照井伸彦 経済産業省調査統計グループ、PwCあらた有限責任監査法人 2017/02

Papers 7

  1. EXPRESS: Identifying Influential Users by Topic in Unstructured User-generated Content

    Mirai Igarashi, Kunpeng Zhang, P. K. Kannan, Nobuhiko Terui

    Production and Operations Management 2025/04/02 Research paper (scientific journal)

    Publisher: SAGE Publications
  2. 階層スパースモデルによる消費者特性の予測と商品特性の付与

    石橋敬介, 五十嵐未来, 尾崎幸謙

    マーケティング・サイエンス Vol. 32 No. 1 p. 9-25 2025/03 Research paper (scientific journal)

  3. Impact of on-topic and off-topic discussions on member participation and contribution in a common-identity online community

    Wirawan Dony Dahana, Mirai Igarashi, Ryo Sakiyama, Jiaying Zhou

    Telematics and Informatics Reports p. 100172-100172 2024/11 Research paper (scientific journal)

    Publisher: Elsevier BV
  4. MD&A情報における「トピック」の分析

    中野貴之, 五十嵐未来, 湯浅大地

    証券アナリストジャーナル Vol. 60 No. 10 p. 27-35 2022/10/01 Research paper (scientific journal)

  5. ソーシャルメディア上のテキスト情報を考慮した社会ネットワーク分析モデル―次数異質性モデルへの拡張―

    五十嵐未来, 照井伸彦

    統計数理 Vol. 69 No. 1 2021/06 Research paper (scientific journal)

  6. Characterization of topic-based online communities by combining network data and user generated content

    Mirai Igarashi, Nobuhiko Terui

    Statistics and Computing Vol. 30 No. 5 p. 1309-1324 2020/09/22 Research paper (scientific journal)

    Publisher: Springer Science and Business Media {LLC}
  7. Twitter上の口コミ情報を利用した売上予測モデルの構築と実証分析

    五十嵐未来, 李銀星, 石垣司, 照井伸彦

    流通情報 Vol. 49 No. 6 p. 57-70 2018/03 Research paper (scientific journal)

Misc. 2

  1. Customer Review Analysis Using Word Embedding Model Considering Text Topics

    Mirai Igarashi, P. K. Kannan, Nobuhiko Terui

    Discussion Paper of DSSR, Graduate School of Economics and Management, Tohoku University Vol. 115 2020/06 Rapid communication, short report, research note, etc. (bulletin of university, research institution)

  2. Interpretable Perceived Topics in Online Customer Reviews for Product Satisfaction and Reader Helpfulness

    Mirai Igarashi, Aijing Xing, Nobuhiko Terui

    Discussion Paper of DSSR, Graduate School of Economics and Management, Tohoku University Vol. 112 2020/04 Rapid communication, short report, research note, etc. (bulletin of university, research institution)

Presentations 23

  1. A Co-evolution Model of Network Formation and Content Generation

    五十嵐未来, 照井伸彦, 佐藤忠彦

    第19回日本統計学会春季集会 2025/03/08

  2. How Do Consumers Respend to Chatbot Anthropomorphism on a Cosmetic EC Website

    Mirai Igarashi, Shohei Hasegawa, Hiroshi Onishi, Osamu Sakai

    46th ISMS Marketing Science Conference 2024/06/27

  3. A Co-evolution Model of Network Formation and Content Generation on Social Reading Platform

    五十嵐未来, 照井伸彦, 佐藤忠彦

    日本マーケティングサイエンス学会 2024/06/09

  4. ガウス過程を用いたコンテンツ生成および消費モデルの構築

    五十嵐未来, 照井伸彦, 佐藤忠彦

    第24回ノンパラメトリック統計解析とベイズ統計 2024/03/25

  5. ユーザーごとの動的異質性を考慮したコンテンツ生成および消費行動モデルの構築

    五十嵐未来, 照井伸彦

    2023年度統計関連学会連合大会 2023/09/04

  6. A Coevolution Model of Network Formation and Content Generation on Social Reading Platform

    Mirai Igarashi, Nobuhiko Terui

    64th ISI World Statistics Congress 2023/07/17

  7. A Co-evolution Model of Network Formation and Content Generation

    Mirai Igarashi, Nobuhiko Terui

    45th ISMS Marketing Science Conference 2023/06/10

  8. Identifying Influential Users by Topic in User-Generated Image Content

    Mirai Igarashi, Kunpeng Zhang, P. K. Kannan, Nobuhiko Terui

    44th ISMS Marketing Science Conference 2022/06/16

  9. ソーシャルメディア上の社会的影響力を考慮した動的トピックモデルによるコンテンツ推薦

    五十嵐未来, Kunpeng Zhang, P. K. Kannan, 照井伸彦

    日本マーケティングサイエンス学会 2021/12/04

  10. ソーシャルメディア上の影響力を考慮した動的トピックモデル

    五十嵐未来, 照井伸彦, Kunpeng Zhang, P. K. Kannan

    統計関連学会連合大会 2021/09/07

  11. A Dynamic Topic Model For Finding Influential Users On Social Media

    Mirai Igarahshi, Kunpeng Zhang, P. K. Kannan, Nobuhiko Terui

    43rd ISMS Marketing Science Conference 2021/06/04

  12. Topic Model with Dynamic Hierarchical Structure Considering Social Influence

    五十嵐未来, 照井伸彦

    第21回ノンパラメトリック統計解析とベイズ統計 2021/03/26

  13. A Dynamic Topic Model for Social Influence of User Generated Contents on Social Media

    Mirai Igarashi, Kunpeng Zhang, P. K. Kannan, Nobuhiko Terui

    Webinar of Bayesian Econometrics 2020/11/28

  14. Beyond the Bag-of-words: Customer Review Analysis Using Word Embedding Model Considering Text Topics and Sentiments

    Mirai Igarashi, P. K. Kannan, Nobuhiko Terui

    42nd ISMS Marketing Science Conference 2020/06/13

  15. A Model for Social Influence on Topic of Users Contents Generating Behavior

    Mirai Igarashi, Kunpeng Zhang, P. K. Kannan, Nobuhiko Terui

    International Workshop on Marketing and Data Science 2019/12/06

  16. Identifying Topic-based Communities by Combining Social Network Data and User Generated Content

    Mirai Igarashi, Nobuhiko Terui

    Marketing Dynamic Conference 2019/06/06

  17. A model for community detection considering user-generated-contents and allowing the mixed membership

    Mirai Igarashi, Nobuhiko Terui

    Tohoku-UAE Joint Workshop 2019/03/05

  18. トピックモデルによるソーシャルネットワーク分析

    五十嵐未来, 照井伸彦

    統計関連学会連合大会 2018/09/11

  19. A Model for Detecting Influencers in Social Media

    Mirai Igarashi, Nobuhiko Terui

    40th ISMS Marketing Science Conference 2018/06/15

  20. ソーシャルメディア上のテキスト情報を考慮したインフルエンサー検出モデル

    五十嵐未来, 照井伸彦

    日本マーケティングサイエンス学会 2018/06/02

  21. ソーシャルメディアを利用したインフルエンサー検出モデル

    五十嵐未来, 照井伸彦

    第19回ノンパラメトリック統計解析とベイズ統計 2018/03/29

  22. Network Analysis of Social Media and Detection of Influencer

    Mirai Igarashi, Nobuhiko Terui

    International Workshop on Bayesian Econometric Analysis 2017/11/25

  23. ソーシャルメディアを用いた経済指標開発

    五十嵐未来, 李銀星, 石垣司, 照井伸彦

    高次元・高頻度データのベイズ計量経済分析 2017/02/07